Sport Ciclista Bétulo

Volta a Catalunya (Projecte) 9 Etapes

RECORREGUT EN 9 ETAPES

ETAPA 1

Badalona – Torroella/L’Estartit 130 Km.

Recorregut sense cap dificultat, reseguint la costa, amb un quilometratge adeqüat per anar agafant la forma.
A destacar la gran vistositat de la carretera a partir de Lloret fins a Tossa, i a partir d’aquí la carretera de les 1.000 curves, un trencacames amb la Costa Brava al costat fins a Sant Feliu de Guíxols, d’aquí endavant es passarà per les principals ciutats de la costa, Platja d’Aro, Palamós, Palafrugell, Pals i Torroella/L’Estartit, on es descansaria.

ETAPA 2

Torroella/L’Estartit – La Jonquera 105,2 Km.

Sortiríem cap a L’Escala i les ruines d’Ampúries, per anar enganxats a la costa fins a Castelló d’Empúries i Roses. Començaríem a transitar pel Cap de Creus i es corona la carretera de Cadaqués, anant a esmorçar a aquesta emblemàtica vila marinera. Tornaríem a pujar el collet i encararíem cap El Port de la Selva. El recorregut continua per la falda de la Serra de l’Albera, fins a La Jonquera.

ETAPA 3

La Jonquera – Ripoll 100,6 Km.

A partir d’aquí pujarem les estribacions més baixes del Pirineu, per anar a caure en terres franceses a Prats de Molló, on farem el primer coll de relevància, el Coll d’Ares, amb més de 1.500 m d’alçada, 13,3 Km amb una mitja del 5,7%. A partir d’aquí llarg descens fins a Camprodon i més endavant Sant Pau de Seguries, Sant Joan de les Abadeses i Ripoll.

ETAPA 4

Ripoll – La Seu d’Urgell 109,8 Km.

D’aquí fins a Ribes de Freser i la Collada de Tosses d’una alçada de 1.800 m, 24 km amb una pendent mitja del 3,6%. Es baixarà fins a Puigcerdà, i gaudirem del suau descens per la Cerdanya fins a La Seu d’Urgell.

ETAPA 5

La Seu d’Urgell – Esterri d’Àneu 83,10 Km.

Gairebé començarem a pujar el Port del Cantó als 10 kilòmetres de la sortida, 25,6 km, per superar un desnivell de 1.028 m, amb una mitja del 4% per coronar als 1.725 m.
Descens fins a Sort i a continuació resseguint la vall del riu Noguera, i sense deixar de pujar, arribarem fins a Esterri d’Àneu.

ETAPA 6

Esterri d’Àneu – El Pont de Montanyana 116 Km.

Gairebé de sortida començarem a afrontar el Port de La Bonaigua, 20 km, amb un desnivell de 1.100 m, i una mitja del 6% i assolir el sostre de la Volta a Catalunya 2.076m. Llarg descens fins a Vielha on segurament farem parada i fonda, i de seguit pujarem fins l’entrada Nord del Túnel, 6,7 Km per superar un desnivell aproximat de 400m. Segons la normativa, es pot transitar en bicicleta ben il·luminat i visibles, tenint en compte que el cotxe de suport ens precedirà, no ens tenim que preocupar més que donar pedals i fer els 5,2 km de distància ben rapidet, la mitat és de pujada i l’altra de baixada, o sigui que sortirem del túnel a una bona velocitat, perquè el descens immediat és llarg i prolongat amb una bona carretera fins a Pont de Suert, primer i continuarem fins El Pont de Montanyana.

ETAPA 7

El Pont de Montanyana – Gandesa/Horta de Sant Joan 181 Km.

Continuarem la baixada cap a Lleida, ara per terres aragoneses, doncs l’alternativa és una carretera força complicada amb un coll important que ens allunyaria de la frontera, i entraríem de nou a Catalunya per Alfarràs, tot cercant Lleida, on per kilòmetres pararíem a descansar i recuperar. A partir d’aquí reseguiríem la vall del riu Segre fins a Mequinença, Fayón i Gandesa o Horta de Sant Joan on descansaríem.

ETAPA 8

Gandesa/Horta de Sant Joan – L’Ampolla 142,5 Km.

La Terra Alta és una regió espectacular, pels seus paisatges i pels ciclistes un lloc molt tranquil per circular, transitarem pels mateixos llocs, on es va lliurar la batalla més important de la guerra civil, La Pobla de Masaluca, Villalba dels Arcs, Gandesa… a partir d’aquí arribarem fins a Bot per pujar un modest coll, però amb una carretera estreta i revirada… tant, que aquest any va decidir el guanyador de la Volta a Catalunya, en detriment del britànic Froome, en una jornada passada per aigua. Vilalba dels Arcs està a l’altra banda del port i a partir d’aquí descens fins a Tortosa. Vorejarem els Ports de Tortosa fins a La Sènia, límit de la frontera amb València, i d’aquí fins a Ulldecona on pujarem fins al Santuari del Remei, patrona dels «canareus», i veurem de nou la Mediterrània i tot el Delta que més endavant travessarem des de Sant Carles fins a L’Ampolla, on descansarem.

ETAPA 9

L’Ampolla – Badalona 182,5 Km.

Ens endinsarem una miqueta per la N-340 fins el Perelló, i d’aquí fins a L’Hospitalet de l’Infant, per continuar costejant fins a Tarragona i continuant, fins a Sitges i les famoses Costes del Garraf, Barcelona i ja estarem.

Crec que és un gran viatge, un repte, una fita que pot quedar gravada en molts de nosaltres, per qui pugui realitzar-la. Ho deixo aquí… Qualsevol aportació per millorar-ho serà molt ben vinguda.