Sport Ciclista Bétulo

Volta a Catalunya (Projecte) 7 Etapes

RECORREGUT EN 7 ETAPES

ETAPA 1

Badalona – Castelló d’Empúries 160,6 Km.

Recorregut sense cap dificultat, reseguint la costa, amb un quilometratge adeqüat per anar agafant la forma.

ETAPA 2

Castelló d’Empúries – Camprodon 157,7 Km.

Comencem a transitar pel Cap de Creus i es corona la carretera de Cadaqués, però anant cap El Port de la Selva. El recorregut continua per la falda de la Serra de l’Albera, fins a La Jonquera. A partir d’aquí pujarem les estribacions més baixes del Pirineu, per anar a caure en terres franceses a Prats de Molló, on farem el primer coll de relevància, el Coll d’Ares, amb més de 1.500 m d’alçada, 13,3 Km amb una mitja del 5,7%. A partir d’aquí descens fins a Camprodon. Un bon lloc on l’oferta d’allotjament, no ha de ser un problema.

ETAPA 3

Camprodon – La Seu d’Urgell 134 Km.

Transitarem per la vall del Ter, fins a Ripoll. D’aquí fins a Ribes de Freser i la Collada de Tosses d’una alçada de 1.800 m, 24 km amb una pendent mitja del 3,6%. Es baixarà fins a Puigcerdà, i gaudirem del suau descens per la Cerdanya fins a La Seu d’Urgell.
Possiblement sigui una jornada sense gaire dificultat, doncs és tot baixada menys els 24 km de la Collada, però s’ha de parar sí o sí a La Seu, perquè el proper lloc seria Sort i està massa lluny i amb el Cantó pel mig.

ETAPA 4

La Seu d’Urgell – Vielha 125 Km.

Què dir d’aquesta etapa… El Cantó i La Bonaigua són els colls de Primera categoria d’aquest recorregut.

Gairebé començarem a pujar el Port del Cantó als 10 kilòmetres de la sortida, 25,6 km, per superar un desnivell de 1.028 m, amb una mitja del 4% per coronar als 1.725 m.
Descens fins a Sort i a continuació resseguint la vall del riu Noguera, i sense deixar de pujar, arribarem fins a Esterri d’Àneu, per afrontar el Port de La Bonaigua, 20 km, amb un desnivell de 1.100 m, i una mitja del 6% i assolir el sostre de la Volta a Catalunya 2.076m.
Si hem arribat fins aquí, el descens fins a Vielha ha de ser un orgasme continu.

ETAPA 5

Vielha – Mequinença 200 Km.

Sortirem de Vielha tot pujant fins l’entrada Nord del Túnel. Segons la normativa, es pot transitar en bicicleta ben il·luminat i visibles, tenint en compte que el cotxe de suport ens precedirà, no ens tenim que preocupar més que donar pedals i fer els 5,2 km de distància ben rapidet, la mitat és de pujada i l’altra de baixada, o sigui que sortirem del túnel a una bona velocitat, perquè el descens immediat és llarg i prolongat amb una bona carretera. Volarem!!!
Com tota la tendència és de baixada, aquesta etapa serà maratoniana fins els 200 km, però s’ha d’arrivar a Mequinença sigui com sigui.

ETAPA 6

Mequinença – L’Ampolla 185 Km.

Traspassant el riu Ebre i després d’una curta pujada, passarem al costat aragonès i entrarem a La Terra Alta per Fayón i transitarem pels mateixos llocs, on es va lliurar la batalla més important de la guerra civil, La Pobla de Masaluca, Villalba dels Arcs, Gandesa… a partir d’aquí arribarem fins a Bot per pujar un modest coll, però amb una carretera estreta i revirada… tant, que aquest any va decidir el guanyador de la Volta a Catalunya, en detriment del britànic Froome, en una jornada passada per aigua. Vilalba dels Arcs està a l’altra banda del port i a partir d’aquí descens fins a Tortosa. Vorejarem els Ports de Tortosa fins a La Sènia, límit de la frontera amb València, i d’aquí fins a Ulldecona on pujarem fins al Santuari del Remei, patrona dels «canareus», i veurem de nou la Mediterrània i tot el Delta que més endavant travessarem des de Sant Carles fins a L’Ampolla, on descansarem.

ETAPA 7

L’Ampolla – Badalona 182,5 Km.

Ens endinsarem una miqueta per la N-340 fins el Perelló, i d’aquí fins a L’Hospitalet de l’Infant, per continuar costejant fins a Tarragona i continuant, fins a Sitges i les famoses Costes del Garraf, Barcelona i ja estarem.

Crec que és un gran viatge, un repte, una fita que pot quedar gravada en molts de nosaltres, per qui pugui realitzar-la. Ho deixo aquí… Qualsevol aportació per millorar-ho serà molt ben vinguda.